BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 17, 2009

..::Coretanku::..

18 Julai 2009

Assallammualaikum...

Hari nie 18 julai, bersamaan 25 Rejab. Dah nak habis bulan rejab rupanya, bulan yang dikhaskan untuk manusia sebagai hamba Allah untuk beribadat kepada Allah swt, sepertimana yang dikatakan Rasullah, bulan Rejab adalah bulan Allah, bulan Syaaban adalah bulan Rasullallah dan bulan Ramadhan adalah bulan sekalian umat manusia. Jadi dah tinggal sikit je lagi hari, baki didalam bulan Rejab. Marilah kita banyak-banyak beribadat kepada Allah swt, berpuasa contohnya, kerana dalam banyak-banyak ibadah yang kita lakukan, puasa saja yang kita lakukan untuk menunjukkan ketaatan kita kepada allah swt, dan ibadat-ibadat lain kita lakukan adalah untuk diri kita kelak.

Hari nie sememangnya hari yang agak borink, sebab ramai lagi budak-budak rumah sewa yang tak balik lagi, dah xtau ape nak buat sebab bangun pun lambt, mungkin penat sebab main futsal sampai lewat malam semalam, tapi bezz, so, petang lepas jumaat juz layan internet jela, lepas tue, pergi settlekan tajuk final project pulak, pergi jumpa Pn. Ruzaidah, harap-harap dapat tajuk yang ok. amin.

Tadi, first time dapat tengok junior-junior aku, boleh tahan. huhu. tapi cuma dari mata turun ke hati jela, bukan kenal lagi diorang, dah kenal nanti, entah ape cerita. Hmm. lepas tue pergi basuh moto kesayangan jap, dan malam pegi keluar makan dekat kedai depan, sembang-sembang, balik tue, bukak laptop tengok movie, sekarang nie baru je lepas layan movie.

Hari pun da jauh malam skang, mate pun da penuh bintang, bantal pun da merayu panggil tido, jadi rasanye mase tido dah sampai, menunggu orang tu cari, tapi masih xcari-cari, seharian dah menunggu. Xpela, mungkin die busy xnak diganggu, lagipun exam die pun dah nak dekat, so, sekarang nie, tido tetap tido, plan untuk esok xde pape lagi, ade cadangan?? Esok kalau ada kesempatan nak siapkan artikel tentang "Adakah Iskandar Bukan Zulkarnain", terima kasih kepada sesiapa yang dah bace introduction dia, thankz you all!! sebarang komen post je kat comment box, insyaallah saya akan baca untuk peningkatan diri saya dalam bidang penulisan. Dah xda pape nak ditaip lagi, mari kita tido. selamat malam. Assallammualaikum...

0 comments: