BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 11, 2009

..::Oh!! MICETku::..



Pejam celik, pejam celik, dah hampir ke penghujung dah perjalanan aku kat sini, UNIKL micet selamat tinggal, dah macam2 kenangan dah aku kat sinie, begitu jugak la dengan macam-macam cerita suka duka aku kat sini, perjuangan aku pun dah hampir ke penhujung talinya, kalau nak difikirkan, gembira pun ada, rasa sebak pun ada, kat sinie la aku belajar segala2, dari aku xkenal apa itu bioreactor, autoclave, skang aku dah kenal dah, siap boleh maen2 lagi dengan benda alah tue.hahaha... Kat sinie gak la aku belajar kuatkan fizikal n mental, kenal diri sendiri.hurmmm...

Tapi 2 la, dalam hati asa pilu ja bila nak tinggalkan campus nie, start aku masuk tahun 2007 dulu, aku kenal sorang demi sorang kawan2, gelak sama-sama, awal2 masok dulu siap dok mengutuk berbakul2 lagi tempat nie, kenapa la aku nie kena lempar kat dalam hutan Alor Gajah nie, nama ja Bandar Vendor, dah macam benua kat ujung dunia dah aku rasa, kalau diberi pilihan nak lari, nak ja aku lari time 2(nasib time 2 ade Z_t_ n parent bagi semangat.hurmm~~), xnak la aku dok tempat camnie, bas 24 jam sekali masuk, sosial life memang xdak lansung, fikir tengok, apa yang ada?? Nak maen boling?? Boleh sangat2!! Pegi susun botol tengah2 padang 2, ank lempaq la buah kelapa(amek belakang kedai Pak Ya) bagi jatuh semua...luncur salji?? Ada, tapi bukan luncur salji la, luncur bagi patah kaki, pegi naek ADTEC 2 tinggi2, pastue luncur(baca doa dulu sebelum luncur, mudah-mudahan kaki xpatah 2-2 belah) hahaha... Tapi, satu ja sukan yang micet xpopularkan, walaupun ada tempat strategik, tau apa?? Mesti la rock climbing, arap ja ada bukit 'puaka' tepi ostel 2, xbermanfaat lansung.hahaha... Try la kot nak buat Flying Fox ka, xpayah bas nak masok area nie dah, kita flying ja sampai pekan Alor Gajah(dah merapu dah aku nie)...


Aku dulu time xdak transport, mati kutu time cuti kat sini (nie salah satu sebab kenapa aku selalu buat kerja2 bodoh time weekend, waktu sem 1 n 2 dulu) bayangkan apa yang korang boley buat?? Aku cuma bangun pagi bertapa ngadap bukit ja tiap2 hari, benda pertama aku nampak time bangun tidor plak 2, hilang mood nak pegi class...isk!!~~ Skang dah ada transport sendiri, jalan dalam Alor Gajah nie xpayah sebut la, jalan mana aku xmsok lagi?? Wrong way pun aku dah tibai lap. hahaha.. Tapi, skang, sayang plak aku nak tinggalkan micet nie, kalau la aku diberi peluang stay satu sem lagi kat sini pun aku nak, tapi, satu sem ngan xpayah pergi class la... tambah2 class En. Shahidi, rela aku melutut kat depan Dekan supaya dapat drop subject dia, ngeri gila kalau dia ajaq subject, subject senang pun boley jadi killer subject...hahaha...(tue dia dok ngumpat lecturer, patut la benak ja ati tue, patut la telan madu sebotol sehari pun xcerdik2 aku nie) Lagipun, dah memang azali, aku masok class dari dulu sampai sekarang, memang aku xberminat lansung, lab pun sekali ja, kan depa dua tue adik beradik...

Aku ingat lagi, setiap kali lab ja, ada ja buah tangan dari lab aku bawa balik, dari start Ph indicator benda paling kecik dalam lab tue aku 'pinjam' bawa balik sampai ke conical flask buat bela ikan aku bawa lari, xcukup dengan instrument, chemical pun jadi mangsa sekali (ethanol la paling kerap abis, curi buat lab skrin laptop sampai kilat, pas2 konon2nya nak hygiene la kat bilik...huhu...) Kes tue la technician dok sorok chemical tue time class aku, lab mana yang selalu jadi walfare?? Xpayah tanya la, tau2 jela aku department mana.huhu... Semua nie sekongkol dengan kawan2 la, nasib baik sekepala, mana berani buat jahat sorang2...hahaha... Time aku dok ostel dulu, lari pusing block, lompat masok bilik orang ikot tingkap, lompat pagar, lompat ponteng class, lompat time maen bola tampar 2 xpayah sebut la, kalau aku xlompat tampar bola, aku plak kena tampaq dengan En. Zul Dewa kat belakang, apa lagi yang aku tak lompat, try sebut tengok?? Lompat masok block pompuan la yang aku xbuat lagi rasanya, tengok la kalau ada peluang time degree nanti.hahaha...(ikot suka hati ank ja azmi, budget macho pompuan nak pelawa ank pi terjah bilik depa, pastu buta huruf plak 2, "lelaki dilarang masok" besar2 tulis kat depan pagar ostel pompuan pun xreti baca..isk!!~) Macam2 lagi lah, tapi, 2 la, semua 2 pengalaman, bukan senang nak imbau balik benda2 macam tue, kat micet nie ja aku dapat semua pengalaman2 nie, dah la malas aku nak sebut lg, buat tambah sedih ja... hurmm...

Tapi, dalam tengah2 feeling2 nie, sedar aku yang FYP aku entah ape citer, dah lama dah bertangguh, rest jap, bagi laluan kat final exam, 2 minggu dah rasenye aku hold. Alhamdulillah la skang final exam sudah berjaya aku tempuh, tengok la plak result nanti, sama2 tengok aku nie jawab exam bukak mata terang2 or dok tabur dadu ja atas meja...hahaha... (banyak la ank punya dadu, ingat time sekolah menengah ka, jawab soalan jenis ABC, dussshhh!!~~) tapi, ada gak la soalan yang aku buat fakta sendiri time final dulu (sapa nak beli Ensiklopedia yang aku tulis, boleh order ya) entah pape la soalan yang keluar ri2...(sedap je mulut, salahkan soalan konon2, aku yang liat nak study, stadO je yang lebih) tapi, memang xpayah menipu la, kalau xpernah meniru time test or quiz, penyambung nyawa semua tue...asanya kalau xmeniru, mau sampai 3 tahun lagi aku extend kat sinie, tapi, final exam jangan buat cam2 la, nak rasa extend dengan malu, try la,hahaha...

Ape2 pun, untuk semua kawan2 yang seangkatan yang tengah dok berjuang dengan final year project, Gud luck la semua, junior, mana2 yang dah balik 2, selamat bercuti, jangan dok ikot perangai2 jahat senior2 korang nie, moga2 jumpa lagi laen kali, kepada senior2 yang dah xnampak dah muka lepas nie, pun gud luck jugak, moga2 jumpa lagi korang lepas nie, yang mana masih berbaki paper final exam, xabis2 lagi, gud luck gak, berjuang lah untuk ke akhir kalinya~~ You all the best!!

0 comments: